Ja, het is heus. Zand in je neus! - Reisverslag uit Lima, Peru van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Ja, het is heus. Zand in je neus! - Reisverslag uit Lima, Peru van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Ja, het is heus. Zand in je neus!

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

22 April 2011 | Peru, Lima

We zijn vanuit Lima alweer afgedaald langs de kust en hebben Ica, Paracas en Huacachina achter ons gelaten.

In een paar uur per transfer naar de haven van Paracas. Hier met een bootexcursie naar de Ballestas eilanden. Elise was helemaal gek van de pinguins die we daar in het echt konden zien! Wat een mooie zeeleeuwen en gigantisch veel vogels. Die ook veel kostbare poep opleverden, werd ons verteld. Goede bemesting voor het land. Zelfs zware bewaking van de eilanden voor ieder die er stiekem een gratis emmertje vol wilde schrapen.

Door naar Huacachina, een prachtig oase plaatsje. Ook bekend backpackers oord, merkten we. Hoog op de zandduinen geklommen. Adembenemend, zowel de klim als het uitzicht.

Laatste dag nog even spannend afgesloten met een buggy-rit door de duinen, waarna we gingen sandboarden. Gegild dat we hebben! Vond die chauffeur natuurlijk alleen maar prachtig... Met de zonsondergang achter ons reden we terug naar het hotel. Zand uit onze kleren geklopt en neus, oren, ogen zo goed als schoon gekregen. Op naar Arequipa!

Vanmorgen met de nachtbus aangekomen op Goede Vrijdag. Alles na 12 uur gesloten vanwege de feestdag, behalve de (internet)café´s. De stad wat verkent en straks dus een lekker terrasje opzoeken.

Morgen staat het Santa Catalina klooster op de planning en zullen we na onze tweede nacht Arequipa richting de Colca Canyon reizen, op zoek naar de condors.

Geniet lekker van het zonnetje, dat doen wij hier zeker ook :)

Veel succes met het eieren schilderen, zoeken en/of eten. Fijne Paasdagen gewenst hier vanuit Peru.

Liefs, Elise & Anneloes.

• 22 April 2011 - 21:32

Nelly:

Hoi meiden, wat een leuk verslag weer en wat een ervaringen doen jullie op. Geweldig. Jullie ook fijne paasdagen en veel plezier.
    Groetjes van ons allemaal.

• 23 April 2011 - 06:34

Richard Claassen:

Hoi elise,
    Leuk te lezen dat het super leuk is.
    Lachen die foto's jij met een rugzak die bijna groter is als jezelf!!
    Oja er is nog niks geboren hier.

Wens jullie 2 super vakantie toe

groetjes van ons uit ede

• 23 April 2011 - 07:33

Ali:

Wat een mooie reis maken jullie.Ik zoek de plaatsen waar jullie geweest zijn op Google op. Het ziet er allemaal indrukwekkend uit. Geniet ervan.
    groetjes Ali

• 23 April 2011 - 10:00

HJ&Leonie&Hidde:

Wow! Dat klinkt als een super reis waarbij de tijd veel te snel gaat!
    Geniet ervan.
    Liefs uit Lienden

• 24 April 2011 - 07:31

Dagmar&Evert:

Hey meiden,
    klinkt top allemaal!

Heb je trouwens gezien dat onder de reacties gewoon reclame gemaakt wordt voor een concurrent???

Adios!

• 24 April 2011 - 13:18

Berichtje Voor Elise:

als je het leest vandaag komt de derde erbij en anders morgen spannend he
    we gaan nu weer na het ziekenhuis vanochtend om 8.00 uur waren we daar ook al, toen om 1200 uur weer thuis en nu rond 15.17 uur gaan we er weer heen

fijne vakantie voor jullie

• 25 April 2011 - 08:21

Erika:

Elisssse,

Geen what's upp berichtje maar zo kan het ook!

Ziet er echt stoer uit hoor, jij met een enorm grote rugzak! En zo te lezen hebben jullie het goed naar je zin!

Geniet er lekker van!

Liefs Erika

• 25 April 2011 - 09:29

Ingedingg:

Er staan helemaal geen spannende details in van de Peruaanse mannen! En jij nog met je grote verhalen dat je er 1tje mee zou smokkelen ;) Ik verwacht dus de volgende x foto's incl uitgebreide omschrijving :P Have fun!! Xuss

• 25 April 2011 - 12:11

Geboren!!!:

ha die elise, maaike is geboren op 24-04-2011 om 21:10 uur gaat helemaal goed met sueleen en maaike maaike weegt 2650 gram.
    en weer een mooi kindje !

fijne vakantie

groetjes van ons

• 26 April 2011 - 20:23

Jan:

EEEYYYYYYYYYYYYY,

Leuk om jullie verhalen zo te lezen! Alleen heel apart dat jullie zo ver weg zijn!
    Maar hier gaat het ook goed!
    Bedankt voor je leuke krabbel Elise!
    Maar tel wel af hoor! haha!
    Het terras van de koning lonkt!

Tot snel!
    GENIET ERVAN!