Zuid-Afrika; een nieuwe reis, nieuw continent - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika; een nieuwe reis, nieuw continent - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika; een nieuwe reis, nieuw continent

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

12 Augustus 2014 | Nederland, Leiden

Lieve vrienden, familie en andere geïnteresseerden,

Er staat een nieuwe reis voor de deur, naar een nieuw continent. Ik zal voor het eerst voet zetten op Afrikaanse bodem met een lange reis door Zuid-Afrika. In totaal ben ik 5,5 weken weg van 14 augustus tot 19 september.

Hierbij zal ik de hele reis samen met mijn vriendinnetje Mavalda maken maar sluiten we steeds bij anderen aan (of zij bij ons). Mijn ouders zijn al onderweg in de Kaapstreek en hebben het ontzettend naar hun zin. We krijgen af en toe berichten en ik heb zelfs hun berichten en foto's geplaatst op de website van http://www.zuidafrikaonline.nl/. Kijk voor hun belevenissen eens op: http://www.zuidafrikaonline.nl/reizigers-aan-het-woord-kaapstreek

Wij zullen dus bij hen aansluiten en vanaf Durban starten aan een reis via de Wetlands van St. Lucia (nijlpaarden en krokodillen), vervolgens naar Swaziland, Krugerpark en omringende privé reservaten voor indrukwekkende safari's. Bij Johannesburg nemen we afscheid van pap & mam en vliegen we naar Kaapstad.

Hier start 'deel 2' van onze reis met vrienden Kirsten en Jelle (beter bekend als leden van de kaartclub, vriendjes van de middelbare school). Met hen zullen we de Kaapstreek verkennen en onder andere heerlijke wijntjes proeven, walvissen spotten, tussen de struisvogels op een farm verblijven en op safari in Addo Elephant Park.

Vervolgens vlieg ik met Mavalda terug naar Kaapstad voor 'deel 3' van onze 5,5 weken voor een week vrijwilligerswerk op een schooltje. Via organisatie AVIVA (http://www.aviva-sa.com/) gaan we een week koken, schoonmaken, klaslokalen netjes houden en de kinderen de aandacht geven die ze verdienen maar zeker niet altijd krijgen.

Zoals jullie al kunnen zien; een ambitieus plan en zeer gevarieerde reis! Ik zal proberen om tijdens de reis weer verslag te doen van mijn ervaringen, met hopelijk af en toe een foto. Zo kunnen jullie weer meegenieten van de belevenissen van reiziger Anneloes, dit keer in Zuid-Afrika.

Voor iedereen die ik niet meer zie of gesproken heb; een fijne zomer gewenst en tot schrijfs!

  • 13 Augustus 2014 - 14:26

    Pascal:

    Hoppa! We volgen je hier op kantoor, lekker hoor!

  • 13 Augustus 2014 - 16:41

    Edith:

    Leukleukleuk, ik lees zoals altijd lekker mee! Baie pret tydens jou reis! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 66323

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 02 September 2016

Brazilie & Latijns-Amerika

17 April 2015 - 15 Mei 2015

Argentinië / Chili / Bolivia

14 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid-Afrika

05 November 2013 - 20 December 2013

Zuid-Oost Azië

26 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Suriname

17 April 2011 - 14 Mei 2011

Peru/Chili/Bolivia

21 Juli 2009 - 01 Mei 2010

Barcelona

07 Januari 2010 - 20 April 2010

Costa Cruise

Landen bezocht: