Groot nieuws! Boot nieuws! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Groot nieuws! Boot nieuws! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Groot nieuws! Boot nieuws!

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

13 December 2009 | Spanje, Barcelona

Lieve allemaal,

Ik ben aangenomen als Nederlandse hostess bij Costa Cruises. Hier zal ik vanaf begin januari de zeeen onveilig maken op het schip 'Serena' (3.600 passagiers).

http://www.costacrociere.it

Ik ben dus van de 22e tot de 4e thuis, vlieg dan naar Barcelona en ga in de nacht van de 4e of overdag op 5 januari alweer door naar Italie, want daar zal ik aan boord moeten gaan.

Als Nederlandse hostess moet ik eigenlijk alles regelen wat te maken heeft met de Nederlandse gasten. Ik ben verantwoordelijk voor het inchecken, veiligheidspraatje, excursies, thema-avonden, het doorvoeren van speciale wensen, het aanhoren van klachten en het oplossen van problemen. Hiernaast moet ik nog wat papierwerk doen zoals reflectieverslagen schrijven etc.

Heel veelzijdig en gevarieerd dus, maar waarschijnlijk ook gewoon super hard werken. Een nieuwe uitdaging en een nieuw avontuur, ik heb er zin in!

De route die ik zal varen is als volgt:
Savona, Italie (thuishaven)
Barcelona, Spanje
Casablanca, Marokko
Arrecife Lanzarote, Spanje
Santa Cruz de Tenerife, Spanje
Funchal Madeira, Portugal
Malaga, Spanje
Savona, Italie (thuishaven)

Elke cruise duurt dan 10/11 dagen en daarna komen er weer nieuwe mensen aan boord en begint het hele riedeltje van voor af aan.

Ik heb een nieuwe reis aangemaakt, zodat ik jullie weer op de hoogte kan houden van mijn belevenissen op de boot!

En ik mag van geluk spreken dat we niet in de Duitse wateren varen, want die Duitse kustwacht is ook niet alles:
http://www.youtube.com/watch?v=6FA40Cn-wqE

Een hele dikke knuffel,
nog even vanuit Barcelona,
maar dus snel in Nederland!

  • 13 December 2009 - 20:39

    Desiree:

    Hee Loes,

  • 13 December 2009 - 20:43

    Desiree:

    Nog een keer....., wauw wat gaaf zeg. Leuk dat het je is gelukt .Ik hoop dat je wat tijd hebt om zelf ook nog wat te zien van al die mooie landen. Wel jammer dat je zo kort naar Nederland komt. Veel plezier en we houden je in de gaten. Groetjes en tot ziens

  • 14 December 2009 - 08:57

    Dagmar:

    Hey zus, echt supergrappig dat je dit weer voor elkaar hebt gekregen... Nog een weekje en dan ben je weer thuis, dan zullen we je eens goed voorbereiden op je nieuwe functie aan boord van de love boat ;)

  • 14 December 2009 - 11:09

    Kapitein Roel:

    Hoi Anneloes.
    Zo, wat les ik nou?
    Hostes op een cruise boot
    Nou ik weet er alles (veel)van want we hebben al met al in het verleden 14 cruise`s gemaakt waarvan eentje op de Costa Alegra Mijn broer heeft pas op de Costa Arena een reisje mee gemaakt maar vond hem te massaal.Die andere cruise`s hebben we hoofdzakelijk bij de Fa Eprotiki lines gedaan die we al snel omgedoopt hadden in Erotiki lines Een Griekse fa.
    Heel gezellig anders hadden we er ook niet zo veel gemaakt uiteraard.
    Maar de ervaring van ons is, hoe kleiner hoe gezelliger.
    En de hostes kan daar een hoop aan bijdragen, maar jou kennende zal dat geen bezwaar wezen
    Maar hou je vast, er zitten ook een hele boel zei... tussen, dat wil je niet weten.
    Maar ook een hoop oudere heren zo als ik, en dat compenseert het weer hoor, Ha ha.
    Een nadeel vind ik dat de Costa schepen zo massaal zijn en je de gasten pas leert kennen als ze van boord gaan. Plus natuurlijk veel Italianen en dat zijn nou niet van die leuke gasten.
    Wij hebben een kennis die ook hostes was bij Cruise Trafel en die heeft nu haar eigen reisbureau in Bergen op Zoom.
    Dat was ook een schatje die had het helemaal onder controle en wist overal raad op.
    Mijn broer heeft ook veel cruise`s gemaakt en gaat 1 jan naar Miami om daar op te stappen en een reisje via het Panama kanaal te doen.
    Dat is ik ook mijn wens ooit nog eens een keer. Maar het komt er even niet van.
    Maar je komt overal en jij hebt vaak ook op de aanleg plaatsen, de tijd om aan de wal te passagieren.
    Het is een droom baan met ook wel eens nadelen maar dat komt goed met jou.
    Met heel veel lekker eten en de nodige drank Het middernacht bufet vond ik altijd een happening. Maar dat ga je allemaal mee maken.
    En weet je wat leuk is op de meeste Costa schepen hebben ze een webcam dus kan ik vanuit mijn luie stoel kijken waar je uithangt.
    Het is live, dus op een afgesproken tijd kan je even naar ons zwaaien.
    Intussen heb ik even de moeite genomen en gekeken hij ligt nu, de 14è dec. 12 uur in de haven van Santa Cruz op het eiland Tenerife hij heeft twee camera`s aan boord dus kan je zelf ook stiekem even voor genieten
    Ik hoop dat we elkaar nog op de borrel zien dan hebben we het er nog wel over. de groeten kapitein Roel

  • 14 December 2009 - 20:42

    Tom:

    HI Anneloes,

    Te gek, hardstikke goed van je. Als ik het zo lees lijkt het alsof je met de opkomsten van de welpen door ga ;-)).
    Met jouw drive en organisatietalent zal het zeker lukken. Veel plezier daar.

    Groeten
    Tom

  • 14 December 2009 - 20:46

    Mavalda:

    Hey wat hartstikke leuk! Toch maar weer de boot op haha, spannend hoor. Wel leuk denk ik dat je nu lekker kan gaan organiseren enzo, staat ook goed op je cv natuurlijk.
    Ik heb even op de site gekeken, en wat een mooie grote boot! is weer eens wat anders dan de bootjes van Thor he ;)

    xx

  • 17 December 2009 - 13:56

    Marianne:

    Wow, echt supertof dat je op een cruiseschip gaat werken! Lekker (ei)land hoppen in de middellandse zee.. heerlijk! En natuurlijk zal je ook de gasten moeten begeleiden en entertainen, maar dat lijkt me voor jou geen probleem! Meid ik zie je snel, dan kan je er alles in real life over vertellen!

    Dikke kus!

  • 19 December 2009 - 14:24

    Roel:

    Hé Loes:
    Grappig nieuwtje!
    Op je tweede reis zal een bekende van jou aan boord stappen. Ze heeft een reis geboekt met vriendinnen via Plus- magazine.Ik had namelijk gehoord dat de moeder van Wijna een cruise ging maken vanuit Genua; gisteravond troffen we haar bij Jan en Wijna en wat bleek... inderdaad costa-cruises vertrek vanuit Savone enz. Zij stappen de 18e aan boord.
    wat is de wereld toch klein ! Ik zie je dinsdagmorgen op vliegveld Eindhoven (Anja komt ook mee!)
    Dikke knuffel, goede vlucht en over twee dagen weer even elkaar in het echt zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 880
Totaal aantal bezoekers 66181

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 02 September 2016

Brazilie & Latijns-Amerika

17 April 2015 - 15 Mei 2015

Argentinië / Chili / Bolivia

14 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid-Afrika

05 November 2013 - 20 December 2013

Zuid-Oost Azië

26 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Suriname

17 April 2011 - 14 Mei 2011

Peru/Chili/Bolivia

21 Juli 2009 - 01 Mei 2010

Barcelona

07 Januari 2010 - 20 April 2010

Costa Cruise

Landen bezocht: