Van bushgeluiden tot wijnvelden... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Van bushgeluiden tot wijnvelden... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Van bushgeluiden tot wijnvelden...

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

08 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Alweer zoveel beleefd en zoveel om op te schrijven... Toch minder de tijd gehad of genomen om mijn verhalen uit te typen deze reis. Misschien toch teveel vakanties in één en teveel belevenissen in één reis.. Dat kan haast niet, zou je denken ;) Maar na het vertrek van mijn ouders voelt het wel alsof we aan de tweede reis zijn begonnen met Kirsten en Jelle, met de trip langs de Kaapstreek.

Onze laatste dagen met paps en mams hebben we besteed in de bush. Wildspotten vanuit de auto, van het ene privé park naar het andere. Na het zelfstandig rondrijden was het nu tijd voor pap om als chauffeur ook zelf te relaxen en achterin de jeep te kruipen. Wachten tot de gids stopte en ons een nieuw prachtig dier aanwees. Zo hebben we leeuwen gespot (kleintjes, nog niet de grote mannetjes met manen), een grote kudde waterbuffels (wel meer dan 200, zo snel geteld), prachtige roofvogels, jakhalzen, mangoestes (soort frietjes), apen op het dak en een struisvogel door de voortuin. ´s Nachts ging de bush beleving nog even door met hyena geluiden rond onze tent. We wisten de geluiden de rest van de reis nog te reproduceren; Whoooooop whooooop... Het schijnt dat ze deze geluiden maken als ze elkaar proberen te zoeken. We vertelden de gids ook dat de geluiden na een tijdje abrupt stopten. Met een strak gezicht zei hij: Oh dat komt dan waarschijnlijk omdat ze elkaar dan gevonden hebben en samen wegrennen van groter wild zoals leeuwen... Slik! Dat zat dus allemaal rond onze tent ´s nachts. We hebben heerlijk geslapen hoor, daar niet van. Vroeg naar bed vanwege kou en duisternis, maar binnen romantisch verlicht met olielampen.

De laatste avond in onze bushlodge hebben we Mavalda´s verjaardag gevierd. Ze werd de volgende dag 27 en daar hoorde natuurlijk taart, amarula, kaarsjes, cadeautjes en een verjaardagslied bij. Super lief personeel en lekkere zelfgebakken citroentaart!

Via de Panoramaroute zijn we naar Hazyview gereden; een route die ons langs prachtige uitzichtpunten bracht. Mooi om te googlen; three rondavels en blyde river canyon.

Op Johannesburg airport afscheid genomen van pap & mam en na een nacht vlakbij de airport zelf naar Kaapstad gevlogen. Hier zagen we Kirsten al snel staan tegelijk met onze transfer pick-up man. Bij het kantoor van de autohuur vonden we Jelle en zo waren we weer compleet voor deel 2 van de reis. Op naar de wijnvelden bij Stellenbosch.

Hier onze eerste dag al gelijk goed ingeluid met een wijnproeverij. Prachtige glooiende omgeving vol groene wijnvelden. Maar wat een kou! Dat waren wij niet gewend in het noorden ;) (inside joke) Met een dik vest aan de volgende ochtend op de mountainbike voor een bike n wine ride. Dat dikke vest kon al snel uit want glooiend kwam neer op super steil recht omhoog met klotsende oksels en over verhit hoofd! In no time liepen we al naast onze fiets in plaats van erop te zitten. Gelukkig kwam er aan het steile gedeelte een einde en werd onze inspanning beloond met een aantal lekkere proeverijen van Zuid-Afrikaanse wijnen. Wijntje erbij?!

Later deze week hoop ik nog meer verhalen online te kunnen zetten. Maar voor nu is het bedtijd! We genieten nog even verder van de Afrikaanse kust en het heerlijke zonnetje...

• 08 September 2014 - 23:09

Edith:

Wow, dat kamperen tussen de bushgeluiden klinkt gaaf! Nooit geweten trouwens dat mangoestes op frietjes lijken... Heb ze voor de zekerheid maar even gegoogled ;-) Veel plezier in de Kaapstreek!

• 09 September 2014 - 12:59

Ali:

Als ik het zo lees heb je weer een fantastische reis . Van je vader en moeder ook van die enthousiaste verhalen gehoord zondag.anneloes geniet er maar van samen met je vriendin en we lezen wel hoe het verder gaat. Liefs Tom en ali

• 09 September 2014 - 21:22

Anneloes:

Haha; typefout... mangoestes zijn erg lekker met mayo of curry ;)

• 14 September 2014 - 14:01

Anja:

Jullie gedragen je toch wel een beetje nu wij er niet meer bij zijn hé, niet teveel wijntjes !