The story about the elephant man... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu The story about the elephant man... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

The story about the elephant man...

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

28 Juli 2009 | Spanje, Barcelona

Hier een verhaal zonder sencuur... Ik heb je alvast gewaarschuwd!

Deze week vooral de toerist uitgehangen. Veel dingen bezocht en gezien. Barcelona blijft een prachtige stad!

Met het baantje wil het eindelijk vlotten. Ik kan gaan werken bij Baja Bikes Barcelona. Hier kan ik fietstours in Nederlands en Engels verzorgen. Helaas ben je hier maar 2 of 3 dagdelen per week mee bezig, dus om rond te komen zal ik er nog wat bij moeten zoeken.

Ik hoop nog steeds op een baantje in een hostel. Zodat ik mijn bed en eten niet hoef te betalen. Een hoop CV's de deur uit gedaan en bij hostels langs geweest. Ook heb ik vrienden gemaakt met mensen die hier al werken en wonen, die mij helpen zoeken. Zodra ze wat horen, mailen of bellen ze me. :) Handig, die social-skills!

Nu het verhaal, waar jullie natuurlijk allemaal op zitten te wachten: The story about the elephant man...

Samen met de 2 canadese meiden (genoemd in eerder verslag) ben ik de eerste dag meegegaan met een free walking-tour vanuit het hostel. Heel leuk om alle ins en outs te horen van een leeftijdsgenoot. Natuurlijk had deze charmante Engelsman ook leuke anekdotes: "Hier in Barcelona kennen we de Elephant Man. Nee, niet die indiase die je in het circus kon bekijken. Maar een oude man, die in zijn blote kont rondloopt in Barca. Van de achterkant lijkt hij door een enorme tatoeage in een speedo (zwembroek) te lopen. En van de voorkant heeft hij een olifant laten tatoeëren... Jaja, met een SLURF!!!"

Hij vertelde ook dat het legaal is om naakt te lopen in Barcelona, zolang je maar schoenen aan hebt. Dus mocht je ooit in de verleiding komen, houd dan altijd je sandalen aan! ;)

Haha, grappige verhalen natuurlijk.

Grappiger werd het echter toen ik op donderdag met de meiden van het strand terug liep naar het hostel, en 1 van de 2 me bij mijn arm greep en wees: "Daar is de Elephant Man!!!"

En ja hoor, van achteren duidelijk een opgeverfde speedo, want je zag zijn billen zitten... Ik durfde eigenlijk niet te kijken, van voren, maar ik moest natuurlijk zeker weten of de mythe waar was...

Ik zal jullie de details besparen, maar laten we het erop houden dat het oude mannetje trots rond paradeerde en er het een en ander heen en weer zwengelde... En wij te geschokt waren om ons fototoestel te pakken voor bewijsmateriaal..

Dus wees gewaarschuwd als je ooit nog Barcelona bezoekt. Er is een man met een hele grote snuit, en die blaast zo dit verhaaltje uit!!!

• 28 Juli 2009 - 20:25

Shere Khan:

Fantastisch verhaal, dat van die Elephant Man! Bijna te lagwekkend om waar te zijn.

• 28 Juli 2009 - 21:15

Dagmar En Evert:

Hilarisch!
    Morgen gaan we op vakantie, dus misschien kunnen we je belevenissen eventjes niet meer volgen... Maar blijf vooral schrijven!

Tot gauw!

PS: Censuur schrijf je anders ;) Net als lachwekkend...

• 28 Juli 2009 - 21:45

Siny:

Ha ha.. een leuk verhaal...!!!!
    Even een waarschuwing,..... let op je tas terwijl je zit te internetten,... er zijn misschien kapers voor je tas...dat heeft mijn dochter ervaren...en dat is niet leuk!
    Sukses met verder zoeken naar een baantje. doei Siny

• 29 Juli 2009 - 07:40

Tessa:

Hai meid!

Leuk verhaal en leuk te horen dat alles goed met je gaat! Ideaal dat je al een leuk baantje hebt gevonden, het lukt je vast wel om nog wat erbij te vinden! Heel veel plezier nog!

Liefs Tes

• 29 Juli 2009 - 12:16

Lindsay:

Hallo, Ik heb je blog gevonden via Google. Volgende jaar februari ben ik van plan een half jaar naar Barcelona te gaan. Echter wil het me niet lukken om informatie te vinden over baantjes in Barca? Misschien zou jij een aantal vragen van mij kunnen beantwoorden: Is het zo dat je ter plekke een baantje moet zoeken?
    Kun je gemakkelijk aan een baantje komen, ook als je geen spaans spreekt?

Vriendelijke groet, Alvast bedankt,

Lindsay

lindsayrooker@hotmail.com

• 30 Juli 2009 - 09:32

Ali En Elise :

Hallo Anneloes,

Leuk om jou verhalen te lezen..! Alleen Opa en Oma hadden nog niets van jou gehoord, daarom printen we jou verhalen uit zodat opa en oma dus ook op de hoogte blijven..!

Nog veel plezier daar.

Groeten van ons

• 31 Juli 2009 - 08:15

Mark:

zolang die man geen Hathi heet en hij uit mijn buurt blijft vind ik het grappig!

En veel plezier / succes daar in Spanje! ik volg je verhalen op de voet: ERG LEUK

• 31 Juli 2009 - 10:06

Roel En Anja:

Leuk verhaal Loesje! Fijn dat je aan het werk kunt op de fiets. Wij zitten nu in Boedapest (erg heet)
    We bellen binnenkort weer een keertje. Veel plezier.

• 31 Juli 2009 - 21:12

Tess:

Hee Anneloes!

Lekker ventje is dat haha!
    Erg leuk om te lezen dat het goed met je gaat! als we straks naar Spanje komen we een rondje bij je fietsen!

Xx Tess

• 07 Augustus 2009 - 12:10

Heleen Steens:

lachen en dat ie zelf zijn foto er ook nog bij gezet heeft of heb jij toch stiekum een plaatje geschoten??? het bewijs materiaal staat nu op je site

• 26 Augustus 2009 - 15:23

Luudje:

hahahaha heerlijk zo'n verhaal!

• 09 Juni 2010 - 09:00

Hassan: