De serenade van de Rastafari... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu De serenade van de Rastafari... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

De serenade van de Rastafari...

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

23 Juli 2009 | Spanje, Barcelona

Beste mensen, allereerst hartstikke bedankt voor alle lieve berichten via sms, telefoon of e-mail!

Sommigen hebben zich zelfs helemaal uitgeleefd met een Spaans woordenboekje, zo te zien.... Erg leuk!

Eerste dagen verliepen prima. Snel een hostel gezocht (helemaal volgeboekt, maar ik kon er in m'n eentje wel ergens bij) en even opgefrist. Gelijk 2 canadese meiden ontmoet met wie ik 's avonds ben gaan eten en de 2e dag opgetrokken heb (woensdag).

Gisteravond bij de haven op een grasveld geluisterd naar een live-band en onderweg naar het hostel (een nieuw hostel eigenlijk, want ik moest toch verkassen vanwege de drukte) een ode aan hollandse dames aan moeten horen. Er was namelijk een Rastafari met gitaar in de bus gestapt en in overleg met de chauffeuse mocht hij een paar liedjes spelen. Het bleek dat hij heel vaak in Amsterdam was geweest (wie niet???? Iedereen zegt hier meteen: "Ah, Holland... Amsterdam, no? I have a friend there!" of "Ah, Holland... Smoke, no?" Terwijl ze een handgebaar maken wat lijkt op het roken van een joint.) Eerst wilde ik Nederland nog verdedigen, en uitleggen dat het meer is dan dat... Maarja, wat moet ik dan uitleggen? Prachtige molens, velden vol tulpen, lekkere kaas? Dat is voor mij namelijk ook niet echt hoe ik Nederland zou beschrijven... Ik ben er nog niet uit wat de beste reactie is op dit soort opmerkingen. Meestal lach ik dus maar een beetje en loop ik door. Een effectieve methode.

Kortom, veel beleefd in 2 dagen. Ik zal jullie niet elke keer vermoeien met een verslag om de dag (dat rijmt), maar misschien wel fijn om te horen dat ik goed aangekomen ben!

Blijf vooral mailen, bellen, faxen, smsen, postduiven sturen, rooksignalen maken etc. etc. Want ik vind het erg leuk om van jullie te horen!

Ik ga snel op zoek naar een Spaanse telefoonkaart, dus dan zal mijn nr veranderen. Die geef ik dan nog wel door. Maar ik blijf mijn mobiel checken, dus smsjes ontvang ik sowieso.

Besos de España!


  • 23 Juli 2009 - 08:35

    Marjolein:

    Heyy!

    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen!:) Leuk ook dat je gelijk mensen hebt leren kennen..

    Mooi toch he die stereotypes over Nederland haha.. dat krijg je er toch niet uit;)

    Spreken elkaar snel! Ga Skype ff installeren:)

    xxx

  • 23 Juli 2009 - 09:16

    Mavalda:

    Hey!

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen en ook meteen een slaapplaatsje hebt kunnen vinden. Ik vind het echt superstoer van je hoor, helemaal in je eentje.
    Leuk om zo je verhalen te lezen, dus vooral mee doorgaan :)

    xx

  • 23 Juli 2009 - 09:22

    Marielle:

    Lieve Anneloes!
    Vind het zooo tof van je dat je daar gewoon bent. Wel jammer dat ik je niet meer gezien hebt voor je wegging, maar ben echt trots op jou. Gewoon met diploma op zak naar Barcelona. Was nog wel van plan om binnenkort een keertje naar Barcelona te gaan, dus wie weet kom ik je nog wel opzoeken haha. You never know! Hoop dat je geniet daar en alle ervaringen goed in je opneemt, want dit is een uniek ervaring! Enjoy sweety!
    Kus

  • 23 Juli 2009 - 09:44

    Joni:

    Leuke stad hè!!

    Je moet trouwens echt even eten bij Taller de Tapas, uitstappen bij metro Jaume (rode of gele lijn geloof ik) en dan is het in C/ L'Argenteria 51

    Suerte!

    X

  • 23 Juli 2009 - 12:12

    Christien:

    Hey Loesje!
    Leuk om over je reis te lezen en leuke foto's van je party! Veel plezier de komende tijd en laat genoeg van je horen!
    xxx

  • 23 Juli 2009 - 12:18

    Urban Hans ;):

    Heeey Anneloesjeee!

    Leuk om te lezen! Veel plezier daar!

    Groetjes X Hans

  • 23 Juli 2009 - 17:10

    Kappie:

    Hoi Anneloes,
    Leuk je berichtje te lezen
    Het lijk net, nu jij weg bent of er geen gasten meer mee willen varen, Kom je op de valreep nog te weten hoe populair je was.
    Mijn vaartjes bij Thor worden nog al eens geanuleerd Nou is het niet zo`n ramp want ik heb wel een paar andere dingen te doen. De geraniums staan te wachten tot ik er achter ga zitten en dat is ook leuk want het regent hier nog al eens.
    Maar als ik langs loop dan steek ik mijn tong tegen ze uit, ze moeten nog maar even wachten hoor.
    Het is eigenlijk niet eerlijk verdeeld vind ik. Jij lekker in de zon, mijn vriend vaart ergens op de middelandse zee en om nog een beetje zout in de wond te strooien, mailt hij, het is hier bloedheet, gelukkig doet de airco het prima En dan te bedenken dat we hier thuis er soms een straalkacheltje bij willen zetten We kunnen natuurlijk voor de tv op de bank gaan zitten met de armen om elkaar heen en een plait over de knieeén maar op deze leeftijd. Als we betrapt worden!! Oei oei
    We hebben nieuwe balkon`s in de flat gekregen dus moest de schotel antenne even weg. Ik ben heel de dag er mee bezig geweest om dat ding weer aan de praat te krijgen (soms zachtjes vloekjes) maar ik heb gelukkig nog een maatje die meer gedult heeft. Met zijn kennis en geduld was het zo gepiept.
    Zo je weet hebben wij heel lang in Duitsland gevaren en vinden we het steeds nog leuk om die programma`s te belijken want die Hollandse programma`s zijn maar knudde Hebben er nu weer 32 kanalen bij.Voor de rest loopt het wel, ik ga weer voor de zoveelste keer eens proberen wat minder te eten want nu vind ik zelf dat het best wat minder in omvang kan Ha ha.
    Zo ik wens je wat en hoop dat je niet griept over de warmte, want die mis ik. De groetjes Kappie Roel

  • 23 Juli 2009 - 20:42

    Buurvrouw:

    Haihai,
    zo tis echt begonnen! Heel erg veel plezier daar en geniet ervan!
    Hier niet veel nieuws, de steigers zijn van je oue huis, maar ja, daar heb je niets aan, wij wel ;)
    Groetjes Carol

  • 23 Juli 2009 - 21:28

    Siny:

    Hoi Anneloes,

    Leuk je verhaal te lezen van je eerste dagen in Barcelona. En je reactie op domme opmerkingen... die is toch prima!!!!lekker blijven lachen en doorlopen..haha
    Ik ben net terug thuis van een tapas-tocht samen met Jessica en Navalda op de ''Animathor'door die mooie Rotterdamse haven.
    Een hele fijne tijd in Spanje, en ik blijf je volgen. groetjes Siny


  • 24 Juli 2009 - 08:49

    Marianne:

    Heey Loes!

    Zo te horen heb je al veel meegemaakt de eerste twee dagen! Wel handig zo'n hostel, goedkoop slapen en je ontmoet gelijk wat 'lotgenoten', haha! Alleen jammer dat je weer moest verkassen. Ik zag toevallig pas nog op tv een reportage over een hostel in Amsterdam, vol met Engelsen en Duitsers die daar echt alleen maar kwamen voor, hoe kan het ook anders, de Wallen en de coffeeshops. Inderdaad, die vooroordelen..

    Maar ik ben wel jaloers op je hoor! Jij zit lekker in Spanje en ik in het koude Nederland.. Sebas zit nu met zijn vrienden in Albufeira, Portugal, van hem moet ik ook alle zon, zee en feestverhalen aanhoren.. Nu dacht ik dat ik het wel goed voor elkaar had met een baantje in een openlucht zwembad, maar met dit weer is het daar ook maar saai en koud. Ga jij trouwens nog aan het werk daar?

    Nou meis, hou ons op de hoogte!

    Dikke kus,
    Marianne

  • 24 Juli 2009 - 11:04

    Roel En Anja:

    We zijn net de Karelsbrug in Praag overgestoken (samen met nog enkele duizenden mensen).Leuk al jouw belevenissen te lezen.Dikke kus.

  • 25 Juli 2009 - 17:05

    Joh.Stavast:

    Hallo,

    Leuk dat je het naar je zin hebt,hop dat je gauw een leuke baan vindt.
    Wees voorzichtig en hoop weer wat van je te horen,
    Groeten Joh

  • 28 Juli 2009 - 20:32

    Shere Khan:

    Hier even een effectieve methode voor het Amsterdam probleem. Kortweg komt het er op neer dat je er nog een schepje bovenop doet (en nog een en nog een, etc...) en keihard blijft beweren dat het allemaal waar is, net zolang dat ze het echt niet meer beginnen te geloven. En dan zeggen: Nee natuurlijk niet, maar jij begint zelf met al die onzin!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

Ho Ho Ho, alweer zo snel een maandje om...

12 November 2009

Una Casa nueva en Carrer Casanova...

07 November 2009

Nieuw nummer, nieuw huis...

03 November 2009

Een uurtje terug...

01 November 2009

Mobiel-loze Loes
Anneloes

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 66280

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 02 September 2016

Brazilie & Latijns-Amerika

17 April 2015 - 15 Mei 2015

Argentinië / Chili / Bolivia

14 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid-Afrika

05 November 2013 - 20 December 2013

Zuid-Oost Azië

26 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Suriname

17 April 2011 - 14 Mei 2011

Peru/Chili/Bolivia

21 Juli 2009 - 01 Mei 2010

Barcelona

07 Januari 2010 - 20 April 2010

Costa Cruise

Landen bezocht: