Wist je dat...? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Wist je dat...? - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Wist je dat...?

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

13 December 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

... auto's in Thailand aan de linkerkant rijden?
... straten in Phnom Penh geen namen hebben maar nummers?
... we in Vietnam miljonair waren? (we haalden per keer 4.000.000 Vietnamese Dong uit het pinautomaat)
... Elise locals erg blij maakte met het uitdelen van haar kauwgompjes?
... Anneloes veel verschillende biertjes heeft geproefd?
... schoolkinderen in Vietnam bang waren voor ons?
... Aziaten goed zorgen voor hun hond, maar hem uiteindelijk wel opeten?
... je in de rijstvelden graftombes ziet liggen van de boeren die zich op hun eigen land laten begraven?
... de Aziatische meiden dol zijn op Whitening cream en absoluut niet bruin willen worden?
... je in Cambodja alleen maar dollars kan pinnen? (terwijl wij ons juist hadden voorbereid op omrekenen met Riel)
... we al 7 stempels in ons paspoort hebben en 3 visa's?
... we verslaafd zijn geraakt aan de Vietnamese ijskoffie?
... we 3 dagen achter elkaar chicken kebap op hebben in Mui Ne?
... de goedkoopste nacht €2,50 per kamer was, in Vang Vieng (Laos)?
... we voor €3,50 een heerlijk 4-gangen diner gegeten hebben in Hoi An, middenin de huiskamer?
... ze hier stokbroodjes verkopen met 'la vache qui rit'? (onder de Duine's beter bekend als koetjeskaas)
... we geen 1 keer ziek zijn geweest en wel vanalles geproefd en gegeten hebben?
... koude douches niet meer erg zijn?
... Anneloes allerlei soorten toiletten heeft gezien? Terwijl Elise het dan liever ophield.
... we al verschillende massages hebben gehad en de laatste normaal gesproken bedoeld was met happy end.
... we pas in Cambodja de bedelaars op straat tegenkwamen?
... we een tactiek hebben ontwikkeld om hotelkamers te bekijken en een goedkopere prijs te regelen? (Elise blijft bij de tassen zitten met een stalen gezicht, Anneloes gaat kijken en bij terugkomst overleggen we in het Nederlands. We vergelijken met hotels die we hiervoor gehad hebben en geven dan aan dat we nog andere hotels willen bekijken. Succes gegarandeerd voor lager prijsaanbod!)
... in Vang Vieng (Laos) dag en nacht de serie 'Friends'wordt afgespeeld op grote tv's?
... het om 6 uur 's avonds al donker is in Azie, maar wel nog erg warm?
... vrouwen hier achterop de scooter in amazone-zit zitten?
... we pannenkoeken als ontbijt eten?
... vrouwen in Cambodja op straat in hun pyjama lopen?
... we fruitshakes drinken voor de nodige vitamines?
... er makkelijk 11 reizigers passen in een busje dat eigenlijk voor 6 personen is bedoeld?
... andere reizigers vaak op ons afkomen en om advies vragen?
... onze backpacks bijna niet meer dicht kunnen, maar we weigeren iets weg te gooien?
... we onze regenjasjes maar 3 dagen nodig hebben gehad?
... van alle 4 de landen die we tot nu toe gezien hebben, Cambodjanen de knapste inwoners zijn?
... Elise in Hanoi geskypt heeft naast een jongen die openlijk porno zat te kijken?
... ze in Mui Ne padden en krokodillen eten, die liggen uitgestald langs de kant van de weg?
... we regelmatig een salamander als kamergenoot hadden? (geen probleem; ze eten namelijk alle muggen op!)
... 'Why not!'onze favoriete quote is, sinds onze gids het om de haverklap gebruikte tijdens de trekking in Chiang Mai (Thailand)?
... Elise uren kan kijken naar vieze oude mannetjes die aan de haal gaan met straathoertjes?
... we het liefst per TukTuk of boot reizen om de omgeving rustig te bekijken? Optimaal genieten!
... we elkaar nog steeds niet zat zijn en nog van 's morgens vroeg tot 's avonds laat wat te kletsen hebben?
... tandpasta precies 6,5 weken mee gaat?
... we straateten niet meer gek of vies vinden?
... (bijna) overal WIFI is, zelfs in de kleinste eettentjes op het platteland?
... een man uit Bangladesh ons zo lang en bijzonder vond dat hij ons op de foto zette? (overigens worden we overal wel nagestaard)
... we overal keurig op tijd komen, maar 1 keer bijna de bus hadden gemist omdat we te relaxed aan deden?
... rijstvelden hier net zo gewoon zijn als bij ons weilanden? (Elise liet een gids een foto zien van de boerderij en de koeien in de wei. Waarop hij reageerde; jullie hebben veel rijstvelden!)
... we een goed inschattingsvermogen hebben van tijden, geld en richting?
... onze nagels en haren hier groeien als kool?
... je in Siem Reap (Cambodja) bij een blikje cola van 1 USD een gratis massage van 10 minuten krijgt?
... we al aardig verkleurd zijn en hopen bruin op de kerstfoto's te staan?

Binnenkort volgt het laatste verslag. Nog een week genieten voordat we de kou op komen zoeken.

Groetjes! Elise & Anneloes

• 13 December 2013 - 14:46

Nelly:

Hoi Elise en Anneloes,

Wat een mooie en minder leuke wist-je-datjes.
    Zelfs keurig op tijd komen.... Elise ??!!

Nog een hele fijne week toegewenst..... dan zijn jullie geen miljonair meer, maar
    is het weer werken...koken...wassen....
    Dus genieten nog !!!

Groetjes uit een zonnig Nederland.

• 13 December 2013 - 15:23

Roel:

Hoi Elise en Anneloes,

Nee, ik wist het allemaal niet!

Nog veel plezier tijdens jullie laatste week.
    Ik heb intussen al een paar mooie foto's van jullie laatste to-do-lijstje gezien (het bezoek aan de tempels).
    Geniet nog even van het warme weer. Nelly berichtte dat het hier zonnig is. Dat is ook zo, maar .... wel behoorlijk koud ( rond het vriespunt!!!)
    We nemen een lekkere warme jas mee naar Schiphol a.s. vrijdag.

Dikke knuffel...

• 13 December 2013 - 16:19

Magda:

Hoi Anneloes en Eksi,

Weer een schitterend verslag. Nog een week en de reis zit er weer op. Geniet er nog maar even van. Het moet jullie toch wel een goed gevoel geven wanneer andere reizigers jullie om adviezen gaan vragen.
    Misschien reisleidster worden?

Groetjes, Magda

• 13 December 2013 - 21:47

Jose:

Weer genoten van jullie verslag, even een kijkje in een hele andere wereld, fijne laatste week.
    groetjes josé

• 14 December 2013 - 11:01

Barbara:

Ha Loes, geniet nog volop van het laatste weekje en tot snel!!!

• 14 December 2013 - 17:12

Opa En Oma:

Wat weten wij nog weinig.Bedankt het was weer smullen.
    Nog een paar dagen en dan weer op huis aan.Goede terugreis.
    E

• 14 December 2013 - 21:17

Irma:

Tuuuuuuurlijk wist ik dat allemaal joh..............maar pas nadat jij het allemaal had verteld! haha! Bedankt voor het "kijkje in de keuken" , goede vlucht terug en tot de 21e...wat zal dat omschakelen voor je zijn. Knuf