Ho Ho Ho, alweer zo snel een maandje om... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Ho Ho Ho, alweer zo snel een maandje om... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Ho Ho Ho, alweer zo snel een maandje om...

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

03 December 2009 | Spanje, Barcelona

De zomer is nog niet voorbij of December staat alweer voor de deur...
Wat gaat de tijd toch snel als je het ergens naar je zin hebt!

Hoewel het toch wel een eeuwigheid geleden lijkt dat ik nog in de schoolbanken zat of aan het ploeteren was op onze afstudeerscriptie.

Goed, wat is er allemaal gebeurd in November? Ik had jullie natuurlijk al laten weten dat ik verhuisd ben (ik zal zsm filmpjes maken en online zetten, maar dan moet ik even een camera van een huisgenootje lenen ofzo). Aan het begin van de maand was mijn laatste logeetje langsgeweest: Kirsten, was erg gezellig! Daarna ben ik vooral bezig geweest met het zoeken naar een baan (nog steeds!) en af en toe gefietst voor de Baja Bikes, maar dat loopt nu ook wel erg af.

De banenjacht heeft nu eindelijk toch wel wat vruchten afgeworpen! Ik heb me ingeschreven voor een baan in een callcentre, waar ik over een tijdje zou kunnen beginnen. Maar ik ben nog steeds verder gaan zoeken naar iets anders omdat ik dat toch niet echt een ideale baan vind. Ik ben op proefdag geweest bij een kinderdagverblijf, en daar mag ik af en toe een dagje invallen als ze me nodig hebben. De kinderen spreken daar Spaans, Catalaans en Engels. Dus er wordt van mij verwacht dat ik gewoon in het Engels blijf doorbabbelen. Mooi! :)
Ze weten helaas nog niet zeker of ze me full-time kunnen aannemen in Januari.

Ik heb gereageerd op een vacature uit Nederland die echt super goed bij me zou passen en wacht nog op een reactie. En tenslotte heb ik volgende week een interview voor een Cruise-schip dat allerlei havens in Europa aandoet. Hier zou ik dan een Nederlandse Hostess zijn, waarbij Engels ook een must is omdat dat de voertaal aan boord is. Best een chique boel hoor, met apenpakjes en alles... Maar zou leuk zijn om dat een paar maandjes te doen, want alles wat je verdient kun je haast niet uitgeven omdat je constant aan boord zit. Ideaal dus! :)

Ik houd julllie op de hoogte van de ontwikkelingen of uiteindelijke keuze!

Verder ga ik zaterdag hier gewoon lekker Sinten! Met wat Nederlanders kruidnoten en plaatkoek bakken. Dan ons lekker misselijk drinken aan de warme chocomelk en zoute Sinterklaasliedjes zingen! Lijkt me heerlijk :D

De kerstboom staat hier al, die hebben we gister opgetuigd (nouja, was niet zoveel werk, omdat hij maar een halve meter hoog is). Dus de kerstsfeer zit er hier al lekker in. Ook wel omdat het weer nu eindelijk omgeslagen is. Het begint echt koud te worden, en Barcelona is vanwege zijn ligging aan zee natuurlijk erg winderig... Brrrr.

Ho Ho Ho, het is weer tijd om te stoppen met schrijven. Jullie zien dat ik hier dus niet stil zit. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. Maar ben dus druk op zoek naar een full-time baan, misschien wel in Nederland. Ik zie wel wat er op me afkomt.

Een hele fijne pakjesavond of andere Sint-activiteiten toegewenst!

Ik zie de meeste van jullie snel, want de 22e land ik alweer in Einhoven.

Dikke kus,
Anneloes

  • 03 December 2009 - 17:50

    Heleen Steens:

    Hoi Anneloes,
    leuk te lezen dt alles goed gaat,
    Asha is het weekend in Barcelona ik heb je telefoonnummer en adres doorgegeven. We hebben net 22 studenten van de hogeschool gehad voor het schrijven van een beleidsstuk net zoals jullie opdracht in Teylingen. In januari de presentatie. Hou je haaks en misschien tot in januari wanner je perongeluk een keer met Inge gaat shoppen in Alphen,
    groetjes Heleen

  • 03 December 2009 - 18:08

    Elise:

    Cruise-schip! Is nog altijd 1 van mijn dromen! Er zijn veel negatieve verhalen over maar ik heb gelukkig ook wel leuke ervaringen gehoord! En wat je al zegt, geld uitgeven kun je niet..

    Nou meid, als het dat het gaat worden doe dan ook maar een goed woordje voor je nichtje ;) Gaan we samen als zeevrouwen de oceaan over..

    Fijne Sinterklaas en tot het volgende berichtje maar weer.

    x Elise

  • 04 December 2009 - 12:12

    Mavalda:

    Hey!

    Wat leuk om te horen dat je zo veel plannen hebt, ben benieuwd hoe t verder gaat! Wel leuk dat je in december lekker naar huis komt voor de kerst, lijkt me toch wel raar kerst zonder het Nederlandse rotweer ;)
    Ik heb trouwens een huisje samen met een vriendin :) Hoop dat t snel af is, en je bent natuurlijk uitgenodigd voor onze housewarming als je dan in NL bent (ik weet namelijk nog niet wanneer die is haha)

    kus

  • 04 December 2009 - 13:09

    Selma:

    Hey Anneloes,

    Super om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! En morgen dus gezellig pakjesavond.
    Wij moeten zoals ieder jaar nog beginnen aan de surprises en gedichten, maar blijkbaar werkt dat zo het beste. De kerstdagen breng je dus in Nederland door? Misschien komen we je dan ergens tegen?
    Veel plezier en succes met alles. Tot gauw,
    veel groetjes uit Didam!! Ook van ome Jan ;-)) en Eva natuurlijk

  • 04 December 2009 - 13:54

    Irma:

    Moet je eens luisteren met z'n allen,
    weet je wat er bij ons door de bus kwam vallen?
    Een gedicht uit Spanje jawel,
    van mijn nichtje "Pieternel"!!!!!
    Ze had gesproken met de Sint,
    en was van alles op de hoogte dat kind!!
    Ongelooflijk maar waar,
    we vonden het zo'n leuk gebaar!
    Van hieruit ook een dikke "HUG",
    en we wensen je nog veel geluk. xxx


  • 04 December 2009 - 17:27

    Opa:

    Hoi,Anneloes. Meisje wat zit je weer boordevol plannen.Leuk om dat allemaal te lezen,maar straks misschien mijn kleidochter op de woelige baren,bij storm en bij wind.Ik moet er even niet aan denken ondanks dat ik erg trots op je ben bij wat je allemaal doet.Je kunt veel,oberen,
    fietsen,stappen,proeven,
    maar heb je wel zeebenen?
    Fijn je met kerst weer te zien.Bedankt voor je brief aan Oma ze was er blij mee.Groetjes en een knuffel ook van Oma.xxx

  • 05 December 2009 - 14:56

    Marianne:

    Hey Loes,

    Haha lekker hoor, warme chocomelk drinken met 32 graden! Heeft de postbode je trouwens nog een berichtje van de sint gebracht? ;)
    Top dat je wat leuke sollicitaties hebt lopen! Op een cruiseschip is echt een superjob. Een baan in Nederland zou ook super zijn, je moet natuurlijk wel een keertje terugkomen!

    Nou meis, ik zie je in ieder geval de 28e! laat nog maar even weten of je mee wilt rijden.

    Dikke kus!

  • 06 December 2009 - 06:41

    Barbara:

    Goed om te lezen dat het allemaal top gaat! Ik hoop echt dat de sollicitaties zijn vruchten gaat afwerken! Zou supervet zijn als je op een cruiseschip kan gaan werken. Heel veel van Europa zien! En superjammer dat we elkaar niet zien in december!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

Ho Ho Ho, alweer zo snel een maandje om...

12 November 2009

Una Casa nueva en Carrer Casanova...

07 November 2009

Nieuw nummer, nieuw huis...

03 November 2009

Een uurtje terug...

01 November 2009

Mobiel-loze Loes
Anneloes

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 66107

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 02 September 2016

Brazilie & Latijns-Amerika

17 April 2015 - 15 Mei 2015

Argentinië / Chili / Bolivia

14 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid-Afrika

05 November 2013 - 20 December 2013

Zuid-Oost Azië

26 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Suriname

17 April 2011 - 14 Mei 2011

Peru/Chili/Bolivia

21 Juli 2009 - 01 Mei 2010

Barcelona

07 Januari 2010 - 20 April 2010

Costa Cruise

Landen bezocht: