Een uurtje terug... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Een uurtje terug... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Een uurtje terug...

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

03 November 2009 | Spanje, Barcelona

Ik heb deze maand wel wat stapjes terug moeten doen. Er waren wat dingetjes die een beetje tegen zaten, en dan ging ook nog de klok een uurtje terug.

Vanaf het begin van deze maand al niet meer voor de pubcrawl gewerkt en in de bar konden ze me eigenlijk niet inroosteren en moest ik nog even afwachten... Nou, ik wacht nog steeds (na herhaaldelijk te vragen) dus daar hoef ik niet meer op te rekenen.

Halverwege de maand zou mijn familie langskomen. Maar helaas moest ik eerder terug naar Nederland dan gepland, vanwege de begrafenis van mijn oma. Geen fijne reden voor een vervroegde reunie met de fam. Gelukkig konden we wel met z'n allen tegelijk weer naar Barcelona vliegen na die vervelende dagen.

Heel fijn dat mijn paps, mams, zus, zwager en broertje hier voor een weekje waren. Veel gezien en gedaan en lekker bij kunnen kletsen.

Na flink wat solliciteren en cv's uitreiken nog steeds geen 2e baantje gevonden (want fietsen doe ik natuurlijk nog steeds volop!). Dus ik zal waarschijnlijk ook ergens anders gaan wonen, omdat deze kamer niet meer te betalen is.

Ik heb al een goed aanbod, in dezelfde wijk, voor een kamer van bijna 100 euro goedkoper. Ik ken de huisgenoten al, dus dat is mooi. Het is namelijk de oude kamer van een Australisch vriendinnetje van me die ook deze maand is vertrokken. Gezellige mensen, waar ik me lekker op mijn gemak voel... Want inwonen bij een stel is toch ook een beetje ongemakkelijk soms, omdat je nog steeds het idee hebt dat je in 'hun' huis woont. Dus je kunt ze niet zo makkelijk wijzen op de rommel die ze maken. Of als ik wat vrienden over heb, en het wordt wat laat voel ik me bijna schuldig en heb ik het idee dat ik iedereen het huis uit moet schoppen...

Nouja, het is een prachtig appartement maar het feit dat het dus te duur is en dat ik me waarschijnlijk in dat andere huis fijner voel maakt de beslissing wel makkelijk.

En tenslotte hebben we natuurlijk ook nog onze Halloween after-party op het politiebureau mogen uitzitten. Gestolen goederen aangeven. Pff wat een gedoe allemaal!

Het terugzetten van de klok heeft dus niet veel goeds voor me gebracht, behalve 60 minuten extra.
Gelukkig is het alweer een nieuwe maand, nieuwe ronde, nieuwe kansen, nieuwe fietstours en nieuwe gasten op bezoek (Kirsten, dat wordt gezellie!!!).

Ik red me hier prima!
Buenas dias y hasta luego!
Besitos!

  • 03 November 2009 - 12:31

    Tessa:

    Hee meid,

    Dit bericht klinkt anders dan je andere berichten. Het bewijst maar weer dat het leven niet altijd super is en dat er ook tegenslagen zijn. Maar aan het einde van je bericht herken ik Anneloes weer: altijd positief blijven!

    Maar het Halloweenfeestje was wel leuk? Wordt het daar uitgebreid gevierd? En hoe is het weer daar nu?

    Liefs Tes

    ps je telefoontje was toch ook wel een beetje aan vervanging toe? :P hihi

  • 04 November 2009 - 12:26

    Irma:

    Zo zo lieve nicht, een beetje tegenwind dus!! Wat er ook gebeurt...altijd blijven lachen he, na regen komt zonneschijn!!!Trouwens..is de mexicaanse griep bij jullie ook al onderwerp van gesprek? Groetjes van ons 3-tjes en eh..."'t komt wel goed schatje".

  • 04 November 2009 - 18:41

    Ingedingg:

    Keep you head up! :)
    En mail eens terug :P
    Kusje!

  • 04 November 2009 - 21:32

    Martijn M:

    He Loes, ik wist niet dat er in Spanje ook wintertijd was, ik dacht dat het daar altijdzomer was ;-)

    Nog een tip om een baan te vinden: ook in Spanje zijn de twee magische woorden genoeg om alle deuren te laten openen: Urban Attraction (of Attaccion Urbano op z'n Spaans!) :-)

  • 06 November 2009 - 02:16

    Joni:

    Hello there!

    Wat een verhaal zeg!!! Alsof ik mn eigen Barcelona verhaal lees!!! Keep your head up!

    Maar hopelijk vindt je snel een baantje! Misschien housekeeping in het Le Meridien ;) Hihi!

    Hier in Australie alles top! Helemaal leuk!

    Veel plezier!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

Ho Ho Ho, alweer zo snel een maandje om...

12 November 2009

Una Casa nueva en Carrer Casanova...

07 November 2009

Nieuw nummer, nieuw huis...

03 November 2009

Een uurtje terug...

01 November 2009

Mobiel-loze Loes
Anneloes

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 66110

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 02 September 2016

Brazilie & Latijns-Amerika

17 April 2015 - 15 Mei 2015

Argentinië / Chili / Bolivia

14 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid-Afrika

05 November 2013 - 20 December 2013

Zuid-Oost Azië

26 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Suriname

17 April 2011 - 14 Mei 2011

Peru/Chili/Bolivia

21 Juli 2009 - 01 Mei 2010

Barcelona

07 Januari 2010 - 20 April 2010

Costa Cruise

Landen bezocht: