Wat is het leven toch heerlijk! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Wat is het leven toch heerlijk! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Wat is het leven toch heerlijk!

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

20 Augustus 2009 | Spanje, Barcelona

Beste lezers,
het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen, dus vandaar hier weer een berichtje.

Alles loopt hier helemaal op rolletjes. Het appartement bevalt goed. Ook heb ik al mijn eerste fietstochten alleen gereden (dus als er nog mensen naar barcelona afreizen, kan ik van alles vertellen over allerlei zeer interessante of toeristische locaties :p) Niet veel contact met mijn collega´s omdat het een vrij individuele baan is, maar elke laatste vrijdag van de maand hebben ze een borrel. Hier kan iedereen dan de enveloppen met geld en ingevulde papieren inleveren. Dan krijg je je loon en kun je gezellig bijkletsen met collega´s.

Ik had de eerste tours met 2 verschillende collega´s meegefietst, wat wel handig was om te kijken hoe iedereen het aanpakt. Ik merkte wel dat je toch als rode draad natuurlijk dezelfde informatie aan moet houden, maar dat je je eigen manier moet vinden om deze informatie over te dragen. Sommige groepen zitten ook meer te wachten op grappige verhalen dan de jaartallen en belangrijke namen, wat ik nu nog moet leren om in te schatten. Sowieso houd ik er niet zo van om mijn praatjes super zakelijk te houden, dus krijg ik vaak groepen met gezinnen of jongere mensen. Groepen met architecten en ingenieurs worden weer bij een andere collega ingedeeld... Wat ik helemaal prima vind!

Daarnaast heb ik 4 avonden in de week nog een baantje als propper... Haha, ik wilde daar eerst in de bar werken, maar ze hadden al voldoende personeel. (Blijkt dat ze nu wel ontzettend omhoog zitten,maar helaas is het nu te laat, want ik verdien lekkere centen met mijn huidige baantje). Ik moet flyeren op straat en mensen zover krijgen om met onze `pubcrawl` of kroegentocht mee te gaan. Ze krijgen dan allerlei drankjes gratis, bezoeken met ons 4 verschillende barretjes en aan het eind de entree voor de club. En dat alles voor €15,-! (Goed verkoop praatje? ;))

Ik verdien dan geld als gids, begeleider van kroeg naar kroeg (houdt in: gratis drank, dansen en leuk gezelschap), waar dan nog commissie bovenop komt per persoon die ik binnenbreng met flyeren. Dus als ik het goed doe, kan ik een aardig zakcentje verdienen. Bovendien zijn het allemaal jonge mensen die daar werken, dus als ik me een keer niet lekker voel of geen zin heb om te werken, hoef ik alleen maar ´s middags te bellen en dan is het oke. Relaxed!

Overdags houd ik mezelf bezig met uitslapen (helaas wil mijn lichaam nooit langer slapen dan 11:00 uur...), strand, hangen met mijn nieuwe collega´s van de bar en eventuele gasten vermaken!

Ik heb al aardig wat bezoekers gehad: Tess (vriendinnetje van joris) is langsgekomen met haar vriendinnen. Eigenlijk om te shoppen, maar helaas voor hen waren de winkels dicht vanwege een nationale feestdag. Gelukkig hebben ze het wel naar hun zin gehad met mij als privé tourguide.

Nu is Brent (een vriendje van VTM) voor 2 daagjes hier, omdat hij even van de camping af wilde waar hij met zijn ouders zit... De grote stad trekt toch meer dan het platteland.

Komende maandag komt Anouk langs... MET MIJN LAPTOP :D Dus kan ik eindelijk foto´s op mijn blog zetten!!! Iedereen is natuurlijk mega benieuwd naar mijn kamer. Om een indruk te krijgen kun je ook deze link bekijken. Helaas zijn dit alle kamers van het huis behalve mijn kamer, dus daarvoor zullen jullie toch nog echt op de foto´s moeten wachten.

http://www.youtube.com/watch?v=dwtWE5duiqE

Of kijk op www.youtube.com en vul in ´piso eixample´

Ik hoor graag verhalen van al jullie vakanties! En stuur foto´s! Ik heb hier ook absoluut niet in de gaten dat jullie allemaal natuurlijk alweer bijna moeten beginnen met school, werk en andere verplichtingen....

Maar als ik daar wel weer aan denk, voelt het toch weer super fijn dat ik dat eventjes niet hoef... Geen school, wel werk maar alleen wat ik leuk vind, en weinig verplichtingen... WAT IS HET LEVEN TOCH HEERLIJK!

  • 20 Augustus 2009 - 09:50

    Siny:

    Hoi Anneloes,
    Dit klinkt super goed!
    Ben benieuwd naar je foto's..Zelf heb ik deze week het gevoel dat wij hier ook Spaanse temperaturen hebben.
    Vanavond ga ik de de Tapasboot varen met Navalda, Jeanine en Yme met een temp van 30 graden en kans op "rare buien" met veel wind.
    Groetjes en veel genieten daar...Siny

  • 20 Augustus 2009 - 15:39

    Irma:

    heeeee super-nicht! Voordat je denkt dat we van de aardbodem verdwenen zijn: niks hoor, we waren even 3 weken verzonken in pain-vin- et- boursin!
    Fijn te lezen dat alles zo voorspoedig verloopt en dat je het tot dusver prima naar je zin hebt.Grappig dat je de elephant-man hebt ontmoet, ik kwam hem in Frankrijk ook tegen hahaha (details vertel ik liever e4en andere keer!!). Kim is morgen bruismeisje bij haar nicht en volgende week is het weer gedaan met het luie leven en mogen we alleen nog maar kwijlen bij jou zuiderlijke avonturen!!! Knuffel ût Snits xxxx

  • 21 Augustus 2009 - 06:40

    Eline:

    heey ben net terug uit sri lanka is daar ook warm maar gelukkig niet zo warm als bij jou
    heel veel succes
    xx eline

  • 21 Augustus 2009 - 20:25

    Tineke En Michel:

    Hoi Anneloes,
    Je moeder gaf me je site door en ik vindt het erg leuk om te lezen! Heel veel plezier en ik ga zeker vaker lezen hoe het met je gaat!!
    Groetjes Tineke Michel en de kids

  • 22 Augustus 2009 - 09:37

    Mavalda:

    Hey Anneloes,

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt daar, klinkt echt geweldig! Lekker alleen maar doen waar je zin in hebt! Ben benieuwd naar je foto's...
    Ik heb nog een weekje vakantie en dan weer naar school :( Vakantie gaat altijd veel te snel voorbij. Gelukkig hebben we hier afgelopen week ook wel mooi weer gehad, dus ben toch nog wel lekker op t strand geweest.

    kus

  • 26 Augustus 2009 - 10:49

    Patries!:

    Heeey Signorita Loessie!

    Je verhalen klinken harstikke goed zeg! Leuke baantjes.. helemaal wat voor jou! Wacht je foto's met smart af!

    Mijn vakantie is naar Zuid Frankrijk gegaan, weer eens heelrijk gekampeerd met vrienden :) Ennuh, heb nu een baantje in een kralengroothandel tot aan oktober, dan vertrek ik naar Aussie! Waarsch ga ik Barbara van vtm daar ook ontmoeten, lachuh he! Qua feestjes gaat het goed, op die van Hoek van Holland na.. oef!

    Heel veel succes en vooral veel plezier met alles in Spain! Ik ga zo naar Numansdorp, zal iedereen de groeten van je doen die ik tegenkom ;)

    Dikke kus Patries

  • 26 Augustus 2009 - 15:32

    Luud Reuter:

    lieve loes!
    je huis lijkt wel een hotel!!! wauw! en volgens mij heb je het spaanse leven helemaal te pakken! heeeeeerluk! succes met rondfietsen enzo :)
    xxx

  • 27 Augustus 2009 - 07:57

    Dagmar:

    Hey, dat ziet er goed uit! Heb je al skype???

    Kus!

  • 27 Augustus 2009 - 19:54

    Roel:

    Hoi Loesje, leuke videobeelden. Ik kijk er naar uit om je in de herfstvakantie te bezoeken. De vliegtickets zijn al geboekt. Tess is vandaag geweest en had enthousiaste verhalen. Nog veel plezier met Anouk. Nu je je laptop hebt kunnen we binnenkort "skypen". Dikke kus!

  • 06 September 2009 - 11:00

    Margriet:

    hadie anneloes, wat een leuke verhalen allemaal, zo te horen blijf je daar nog wel even, wij gaan hier dus gewoon weer naar school, geniet maar lekker, gr Bart en Margriet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

Ho Ho Ho, alweer zo snel een maandje om...

12 November 2009

Una Casa nueva en Carrer Casanova...

07 November 2009

Nieuw nummer, nieuw huis...

03 November 2009

Een uurtje terug...

01 November 2009

Mobiel-loze Loes
Anneloes

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 66109

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 02 September 2016

Brazilie & Latijns-Amerika

17 April 2015 - 15 Mei 2015

Argentinië / Chili / Bolivia

14 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid-Afrika

05 November 2013 - 20 December 2013

Zuid-Oost Azië

26 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Suriname

17 April 2011 - 14 Mei 2011

Peru/Chili/Bolivia

21 Juli 2009 - 01 Mei 2010

Barcelona

07 Januari 2010 - 20 April 2010

Costa Cruise

Landen bezocht: