Vamos a Sudamérica! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Vamos a Sudamérica! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Vamos a Sudamérica!

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

12 April 2015 | Nederland, Nederland

17 april is het zover... nog 4 dagen werken... (woensdag vrij om mijn tas in te pakken en de laatste kleine dingetjes te kopen). En dan samen met collegaatje Mascha een nieuw stuk van Zuid-Amerika verkennen...

Vanuit het swingende Buenos Aires naar het koude zuidelijkste punt (Patagonië), waar we de ijzers onder binden om een gletsjer te beklimmen. Mascha heeft na lange tijd eindelijk een reismaatje kunnen vinden en zal 'haar' Argentinië nu voor het eerst met eigen ogen zien. Zij weet dus alles van Torres del Paine (bergen, gletsjers, meren, rivieren), Puerto Natales, Punta Arenas... Ik heb dit moeten googlen om precies te weten waar ik nu heen ga ;) Maar het ziet er prachtig uit en en voel me vereerd dat ik mee mag!

Nadat we de pinguïns en de sneeuw gedag zeggen gaan we 'slingerend' door vulkanenland waar we met een selfdrive het ruige Chileense binnenland verkennen. Hier zullen we wandelen en ergens in een verlaten blokhut op de berg slapen. Wiens idee was dit ook alweer?? ;)

Dan leveren we de auto in en reizen met de bus tot aan de Atacama woestijn bij de grens met Bolivia. Hier maken we een oversteek naar Bolivia met de jeeptour die ik (inmiddels 4 jaar geleden) ook met Elise gemaakt heb. Langs gekleurde bergmeren, de zoutvlakte van Uyuni, prachtige uitzichten maar 's nachts koude tenen.

We sluiten af met een stukje Bolivia dat ik ook nog niet gezien heb; Sucre als koloniale stad, Samaipata als platteland om even bij te komen en vanuit Santa Cruz vliegen we terug op 15 mei. Dus een mooie 4 weken genieten van grote 'steaks' en heerlijke wijntjes, goed gezelschap en weidse natuur.

Ik zal proberen hier en daar onze belevenissen op mijn blog te zetten. Maar durf niks te beloven. Misschien ben ik te druk met tango dansen, bijkomen van de bergtochten of genieten van een prachtig uitzicht. Ik heb er zin in! Vamos a Sudamérica!

  • 13 April 2015 - 02:37

    Edith:

    Jeeeejj leuk, je houdt weer een blog bij! Ik ga jullie volgen hier vanuit Ecuador, top. Veel plezier samen op deze stoere trip!

  • 13 April 2015 - 09:47

    Mascha:

    Feest! Zin in! Geen idee wanneer ik mijn tas ga pakken, maar gelukkig heb ik je lijstjes;P xx

  • 13 April 2015 - 21:01

    Elise:

    Super leuk dat we de reisverslagen weer kunnen gaan volgen! Veel plezier meiden! En tip; wijn drinken helpt goed tegen de kou!

    Liefs Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneloes

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 66060

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 02 September 2016

Brazilie & Latijns-Amerika

17 April 2015 - 15 Mei 2015

Argentinië / Chili / Bolivia

14 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid-Afrika

05 November 2013 - 20 December 2013

Zuid-Oost Azië

26 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Suriname

17 April 2011 - 14 Mei 2011

Peru/Chili/Bolivia

21 Juli 2009 - 01 Mei 2010

Barcelona

07 Januari 2010 - 20 April 2010

Costa Cruise

Landen bezocht: