Maart roert zijn roer (eh, staart) - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu Maart roert zijn roer (eh, staart) - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Anneloes Duine - WaarBenJij.nu

Maart roert zijn roer (eh, staart)

Door: Anneloes

Blijf op de hoogte en volg Anneloes

09 Maart 2010 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Maart is alweer begonnen en de cruises gaan nog steeds in een vlot tempo voorbij...

Wat een leuke reacties van iedereen, ik kan ze vaak pas later lezen. Maar ze zijn daardoor niet minder welkom! Kaartjes en brieven heb ik ook allemaal ontvangen. (ondanks dat ik telkens tot Savona moet wachten tot ik ze binnen heb) En ik zag dat zelfs mijn oud-docenten en een van mijn gasten me hebben weten op te sporen... Wat leuk. Bedankt voor de belangstelling allemaal!

Weer op de eilanden, weer op de helft. Gister een prachtige grote eilandtour gemaakt op Lanzarote. Zeker aan te raden als vakantieoord. Prachtige vulkanische omgeving. Ik had speciaal voor mijn Nederlandstaligen een gids en bus kunnen regelen, dus gezellig met z´n allen op pad. Dromedaris-rit, natuurpark Timanfaya met geisers en hittebronnen, (natuurlijk) een koffiepauze, een vulkanentour langs de kraters en door natuurgebied, grotten (Jameos del Agua) met piepkleine blinde witte kreeftjes, uitzichtspunt Mirador en dan door verschillende dorpjes weer terug. 8 uur over een prachtig eiland met lekkere lunch... Het lijkt wel mijn verkooppraatje, maar eerlijk waar dit is een van de mooiste excursie die ik kan maken!

Verder veel nieuwe collega´s. Een nieuwe spaanse en franse hostess. De meiden gaan al wat beter met elkaar om nu. (er was een kleine oorlog tussen verschillende nationaliteiten, maar door het vertrek van sommigen en de aankomst van nieuwe is de rust in het hostess-team wedergekeerd!)

Chaos gehad vorige cruise met een franse passagier die vermist was (na een grote zoektocht en een terugkeer naar het eiland Tenerife, uiteindelijk toestemming gekregen van de maritieme autoriteiten van Tenerife om onze vaarroute voort te zetten). Waarschijnlijk overboord gesprongen. Daarnaast was er nog een Oostenrijkse passagier overleden aan een hartaanval. Echt bizar allemaal.

Maar goed, procentueel gezien is het eigenlijk logisch dat er weleens iemand komt te overlijden aan boord. Gezien de meeste gasten boven de leeftijdsgrens van 60 komen. Maarja, zoiets komt altijd onverwacht.

Gelukkig deze cruise een stuk rustiger, ik heb zo´n 75 passagiers onder mijn hoede. Dit zal zo blijven tot Pasen, waar er waarschijnlijk weer meer aan boord zijn (aanbiedingen enzo).

Met mij persoonlijk gaat het lekker. Niet ziek, zwak of misselijk geweest. Het werken gaat goed. Ik ben straks een eiland-expert, wandelend duitstalig woordenboek, ziekenboeg assistente en typ-miep voor al uw dagkrantjes en menu´s!

Het was weer een lang verhaal, ik had dan ook nogal wat te melden na een maand. Voor mensen die directer in contact willen zijn, mijn mobiel werkt gewoon weer prima. In Spaanse havens kan ik bellen en sms´en.

Mijn postadres is te vinden in het vorige bericht...
Mijn telefoonnummer voor de mensen die dit kwijt zijn geraakt:
0034 622398030

Een hele dikke knuffel, en tot eind april/begin mei...

  • 09 Maart 2010 - 10:39

    Mark:

    Ha Anneloes,

    Ik vind het nog steeds leuk om je verhalen te lezen. Volgens mij is deze baan geknipt voor jou. Nog bedankt voor je kaart in Delft!

    Het ga je goed!

  • 13 Maart 2010 - 17:34

    Irma:

    Nou ook in Nederland gebeuren dingen waar je mond soms van open zakt hoor: Sven Kramer "wisselt van baan" waardoor hij flink verlies lijdt,kabinet valt, Wouter Bos haakt af en zelfs de 11-stedentocht heeft het af laten weten...wie weet vinden de Friezen dan wel het eerste kievits-ei??!!Je tante heeft een burn-out, terwijl je nicht een adrealine-kick lijkt te hebben en Peter....die gaat borstverkleining doen!! Nou, als dit geen nieuwtjes zijn dan weet ik het niet meer hoor. Dikke kus!!

  • 21 Maart 2010 - 11:03

    Opa:

    lieve anneloes,Ik heb je verslag weer met plezier gelezen.Meid wat ben je toch een bezige bij,heb je nog wel eens tijd voor jezelf of komt dat straks weer in Barcelona of
    Nederland.Je kaarten hebben wij ontvangen.Ook namens oma bedankt.Nog 3 reisjes en je bent weer toe aan je volgende uitdaging, wat zalt zijn,wat zalt zijn[dagmar].Lieverd nog goede reizen en tot het volgende berichtje.kus,kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Anneloes

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 66059

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 02 September 2016

Brazilie & Latijns-Amerika

17 April 2015 - 15 Mei 2015

Argentinië / Chili / Bolivia

14 Augustus 2014 - 19 September 2014

Zuid-Afrika

05 November 2013 - 20 December 2013

Zuid-Oost Azië

26 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Suriname

17 April 2011 - 14 Mei 2011

Peru/Chili/Bolivia

21 Juli 2009 - 01 Mei 2010

Barcelona

07 Januari 2010 - 20 April 2010

Costa Cruise

Landen bezocht: